Wykorzystanie e-mail marketingu w zarządzaniu hotelem

Promowanie hotelu w sieci to nie tylko strona internetowa, portale hotelarskie czy media społecznościowe, to także maile. Masowy przekaz informacji dociera do wszystkich zainteresowanych jednakże ciężej będzie trafić do potencjalnej grupy społeczności, do której chcemy dotrzeć, I tutaj z pomocą może przyjść nam e-mail marketing.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to potężne narzędzie, które wykorzystywane jest przez hotelarzy na całym świecie. Dzięki niemu tańszym kosztem możemy wysyłać wiadomości do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów. Jak odpowiednio wykorzystać e-mail marketing do promowania naszego hotelu? Spieszymy z odpowiedzią.

E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego, w której wykorzystywana jest poczta mailowa do kontaktu z potencjalnym klientem. Głównym celem tej kampanii promocyjnej jest stworzenie i utrzymanie relacji z klientem. W e-mail marketingu mamy możliwość podziału naszych klientów na grupy docelowe, za czym idzie możliwość personalizacji wiadomości na takie, aby były odpowiednie dla danej grupy. Zaletami e-mail marketingu są niższe koszty promocji niżeli w mediach społecznościowych, a także szybkość przekazu.

E-mail marketing w branży hotelowej

Prowadzenie korespondencji mailowej z klientami hotelowymi to nieodłączny element marketingowy w tej branży. Trwała komunikacja pomaga:

  • utrzymać dobrą relację z klientami,
  • promować i budować markę hotelu,
  • wysyłać odpowiednio spersonalizowane wiadomości do odpowiednich grup docelowych.

E-mail marketing to nie tylko rezerwacje online, to także możliwość kształtowania wizerunku naszego hotelu. Wykorzystując grupę klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami, i doświadczeniem z naszym hotelem możemy powiększyć grupę potencjalnych odbiorców. W zamian za polecenia możemy oferować rabaty czy dodatkowe usługi przy kolejnych wizytach, dzięki czemu nasi stali klienci będą chętniej wybierać nasz obiekt.

Utrzymywanie dobrych relacji

Budowanie wizerunku to nie tylko atrakcyjne ceny czy dodatkowe atrakcje i zniżki. Raz na jakiś czas możemy rozesłać maile przypominające o naszym hotelu. Wiadomości takie powinny być nieobowiązujące. Wspomnienie o pobycie czy złożenie życzeń z okazji świąt, wraz z pięknymi zdjęciami mogą pomóc w podtrzymaniu dobrej relacji.

E-mail marketing to idealne narzędzie jeżeli chcemy zwiększyć ilość rezerwacji, ale nie tylko. Warto raz na jakiś czas wysłać maila, by o sobie przypomnieć, dzięki czemu nasza relacja z klientem zostanie utrzymana, a także może on polecić nasz obiekt swoim bliskim i przyjaciołom. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat odwiedź stronę https://hotelhero.pl/.