W ostatnich latach popularność tej formy marketingu gwałtownie wzrosła. Współpracując z Google możemy w krótkim czasie uzyskać wymierne korzyści w postaci większego ruchu na naszej stronie internetowej. Kampania Adwords może być przeprowadzona samodzielnie lub z pomocą specjalistów, którzy dokładnie przeanalizują rynek oraz pozwolą zoptymalizować koszty kampanii przy maksymalizacji efektów. Sprawdźmy, na czym dokładnie polega promowanie strony internetowej w ramach kampanii Adwords.
Jakie działania obejmuje kampania Adwords?
Współpraca z Google w ramach programu Adwords pozwala wywindować naszą stronę internetową na pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania na określonych frazach. Strona znajduje się wówczas w segmencie linków sponsorowanych i jest oznaczona jako reklama. Biorąc pod uwagę, że wielu użytkowników omija reklamy i szuka w naturalnych wynikach, warto uzupełnić kampanię Adwords także od właściwe techniki pozycjonowania organicznego.
Reklama naszej firmy wyświetla się także na bannerach udostępnianych przez duże serwisy oraz portale internetowe. Algorytm Google dobiera reklamy pod kątem ostatniej aktywności, dzięki czemu, oferta naszej firmy wyświetla się osobom faktycznie zainteresowanym danym produktem lub usługą. Kampania Adwords obejmuje także pozostałe aplikacje Google, np. wyróżnienie oferty przy wyświetlaniu proponowanych punków w nawigacji oraz mapach.
Od czego zależy skuteczność tej metody?
Głównym czynnikiem jest profesjonalna analiza przed rozpoczęciem kampanii Adwords. W tym celu warto skorzystać z pomocy specjalisty SEO, który sprawdzi działania konkurencji, dobierze najbardziej opłacalne frazy, a także zadba o większą szybkość strony Google. Kompleksowe pozycjonowanie pozwala zbudować pozycję strony w wynikach naturalnych. Dzięki temu, po zakończonej kampanii nie musimy obawiać się o deficyt nowych klientów.
Czy warto sięgnąć po pomoc specjalistów?
Zdecydowanie tak, ponieważ z ich pomocą możemy zredukować koszty przy zachowaniu wysokiej efektywności kampanii reklamowej. Profesjonalne pozycjonowanie stron w Warszawie obejmuje szereg działań ukierunkowanych na długotrwałe rezultaty. W ten sposób, po pewnym czasie uniezależnimy się od reklamy Adwords, która przecież nie należy do najtańszych.
Pozycjonowanie organiczne – uzupełnienie reklamy Adwords
Jak już wspomnieliśmy, kampania Adwords pozwala automatycznie uplasować naszą stronę na szczycie wyników wyszukiwania w segmencie linków sponsorowanych. Na dłuższą metę, wiąże się to jednak z dużymi kosztami (płacimy za każde kliknięcie w nasz link). Co więcej, wielu użytkowników wybiera naturalne wyniki wyszukiwania, co sprawia, że warto zadbać także o inne techniki marketingu. Ceny pozycjonowania strony zależą przede wszystkim od zakresu interesujących nas działań, a także od kapitału, jaki możemy przeznaczyć na reklamę w sieci.