Wyobraźmy sobie sytuację w której zależy nam na tym, aby odnaleźć specjalistyczną firmę, która ma w swojej ofercie wybrany produkt. Możemy na początek udać się do wyszukiwarki Google, aby wyświetlić wyniki na dany temat, ale jeśli to co zobaczymy nas nie usatysfakcjonuje lub chcemy uzyskać więcej wyników innego rodzaju to jest jeszcze kilka innych opcji o których warto wiedzieć.
Katalogi stron firmowych
Katalog branżowy firm to doskonały przykład witryny na której znajdziemy firmy pogrupowane według specjalizacji. Zasadniczą zaletą tego typu witryn jest to, że w jednym miejscu mamy dostęp do listy przedsiębiorstw wraz z dokładnymi danymi odnośnie ich lokalizacji oraz zakresu usług. Kolejną zaletą tego typu serwisów jest to, że zwykle wpisy są moderowane, więc tylko realne firmy mogą dodawać swoje wizytówki do katalogów firm.
Grupy na Facebooku
W serwisie społecznościowym Facebook nie jest trudno znaleźć grupy stworzone przez użytkowników, gdzie różne osoby wymieniają się swoim doświadczeniem i poradami na konkretne tematy. W tego typu grupach można poprosić o poradę w kwestii wyboru specjalistycznej firmy zarówno pod względem wykonywanych usług, jak i pod kątem oferowanych produktów. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest to, że użytkownicy otwarcie dzielą się swoimi opiniami o firmach w swojej okolicy i dzięki temu łatwiej podjąć dobrą decyzję.
Serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne
Szukając konkretnego produktu lub usługi warto sprawdzić co mają do zaoferowania różnego rodzaju portale aukcyjne oraz ogłoszeniowe. Oprócz ofert osób prywatnych można znaleźć na tego typu serwisach również oferty firm, które reklamują swoje produkty i usługi w taki właśnie sposób. Dużą zaletą tego typu serwisów jest to, że można wyniki pogrupować według konkretnych województw i miejscowości. W ten sposób będziemy w stanie otrzymać klarowne wyniki pod względem tego jakie firmy działają w naszej okolicy.