13.03
18:00
ZEMSTA NIETOPERZA Johann Strauss - Opera Śląska w Bytomiu
libretto: na podstawie wodewilu ” Le Reveillon” H. Meilhaca i L. Halevy’ego napisali: K. Haffner i R. Genee, przekład autorstwa Juliana Tuwimabilety:
65 PLN parter normalny/60 PLN parter ulgowy*
60 PLN balkon normalny/55 PLN balkon ulgowy*
* bilet ulgowy - uczniowie, studenci, emeryci i renciści za okazaniem legitymacji, posiadacze karty 60+
więcej informacji i rezerwacja biletów:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 32 349 78 67/65/63
ZEMSTA NIETOPERZA Johann Strauss
libretto: na podstawie wodewilu ” Le Reveillon” H. Meilhaca i L. Halevy’ego napisali: K. Haffner i R. Genee, przekład autorstwa Juliana Tuwima
Operetka w 3 aktach - 2 przerwy
Czas trwania: 3 godz. 10 min. – 2 przerwy
reżyseria i choreografia: Henryk Konwiński
Premiera „Zemsty nietoperza” odbyła się 5 kwietnia 1874 w Theater an der Wien
w Wiedniu. Autorami libretta, według francuskiego wodewilu Le Réveillon Henriego Meilhaca i Ludovica Halévyego, są Karl Haffner i Richard Genée.
Akcja operetki rozgrywa się w kręgu wiedeńskich salonów. Sympatyczny, aczkolwiek lekkomyślny finansista Gabriel von Eisenstein, za spoliczkowanie urzędnika skarbowego ma trafić do aresztu.
Jego przyjaciel, namawia go jednak, aby wcześniej nieco się rozerwał i wziął udział w balu. Nie jest to jednak próba pocieszenia Gabriela, ale część intrygi, która ma być zemstą za to, iż zostawił go kiedyś upojonego alkoholem po przyjęciu i zmusił do przejścia ulicami Wiednia… w przebraniu nietoperza. Na balu Gabriel pojawi się incognito, nie wiedząc, że – także incognito – będą tam jego żona Rozalinda i pokojówka Adela, a nawet sam…dyrektor więzienia (również w przebraniu). Maskarada doprowadzi do lawiny zabawnych pomyłek…
Dowcipne dialogi, pełne wieloznacznej gry słów, to zasługa wybornego przekładu Juliana Tuwima, jednego z najpopularniejszych poetów dwudziestolecia międzywojennego. Komizm sytuacji, jak w doskonałej komedii omyłek, splata się z komizmem zawartym w tekście, a to wszystko ilustruje żywiołowa, radosna muzyka króla walca.