FAQ – pozycjonowanie lokalne w Legionowie

Czy pozycjonowanie lokalne jest dla mnie?

Wielu mikro i małych przedsiębiorców zastanawia się, czy usługa pozycjonowanie Legionowo na pewno jest skierowana właśnie do nich. Wielu właścicieli mniejszych firm działających na konkretnym obszarze jest przekonanych o tym, że pozycjonowanie dotyczy wyłącznie przedsiębiorstw o dużym zasięgu lub firm działających tylko w przestrzeni internetowej (np. sklepy internetowe). Tymczasem pozycjonowanie stron lokalne to rozwiązanie przeznaczone dla mniejszych przedsiębiorców, którzy swoje firmy usługowe prowadzą w konkretnym mieście lub oferują swoje usługi na terenie konkretnej gminy, powiatu lub województwa.

Pozycjonowanie lokalne to bardzo korzystna forma reklamy dla wszelkich punktów gastronomicznych, fryzjerów, mechaników i innych firm działających na ściśle określonym obszarze.

Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie ogólnopolskie

Podstawową różnicą pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a pozycjonowaniem ogólnopolskim jest oczywiście obszar działania firmy. Jeżeli Twoja firma działa w Legionowie (sklep, restauracja, zakład fryzjerski, salon urody) nie ma potrzeby pozycjonowania na całą Polskę. Z kolei firmy, których obszar działania jest ogólnopolski, nie muszą pozycjonować się regionalnie. Sytuacje, w których lokalna firma pozycjonuje się na frazy ogólnopolskie może doprowadzić do różnorodnych nieporozumień, a także do straty czasu na odpowiadanie na e-maile i telefony od klientów, dla których usługa

Czy strona www może być pozycjonowana na frazy ogóle oraz lokalne?

Oczywiście, że tak! Często zdarzają się sytuacje, w których lokalna firma chce także pozycjonować stronę na frazy ogólne. Dlaczego? Jeżeli firma ma możliwość wykonania usługi na terenie całego kraju lub prowadzi sklep internetowy i może wysyłać produkty, nie ma żadnych przeciwskazań, aby pozycjonowanie strony odbywało się na frazy lokalne i ogólnopolskie.

Jakie są zalety pozycjonowania?

Zalet pozycjonowania strony www jest bardzo dużo. Przede wszystkim pozycjonowanie lokalne ma wpływ na rozwój nawet bardzo małej firmy, zwiększa się liczba klientów zainteresowanych usługami i produktami. Pozycjonowanie daje również szansę na dotarcie do takiego grona klientów, do którego bardzo trudno byłoby dotrzeć za pomocą klasycznych, zewnętrznych form reklamy (np. ulotki, billboardy, a nawet reklama w radio).

Korzyści wynikające z pozycjonowania stron internetowych można podzielić na:

  • wizerunkowe,
  • biznesowe,
  • techniczne.

nie może zostać zrealizowana, np. z powodu zbyt dużej odległości.pozycjonowanie lokalne

Pierwsze – wizerunkowe – zapewniają znacznie lepszą rozpoznawalność marki. Dzięki profesjonalnym działaniom agencji SEO, budowane jest zaufanie do firmy i zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Korzyści biznesowe to przede wszystkim zwiększone obroty wynikające z konwersji zakupowej – na stronie pojawia się więcej potencjalnych klientów, a wiec zwiększa się również liczba tych zainteresowanych kupnem produktu lub usługi. Jeżeli chodzi o korzyści techniczne, to są one związane z optymalizacją strony. Optymalizacja jest jednym z głównych zadań specjalisty SEO. Najpierw wykonuje on audyt strony www, a na jego podstawie przeprowadza optymalizację strony www, która ma prowadzić do zwiększenia jej użyteczności. Wpływ na pozycjonowanie ma wiele czynników, m.in. łatwa nawigacja, szybkość ładowania się strony czy też dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Pytania o czas pozycjonowania są jednymi z najczęściej zadawanych przez klientów agencji SEO. Każdy, kto decyduje się na pozycjonowanie serwisu powinien pamiętać, że nie są to jednorazowe działania, ale proces. Na pierwsze wyniki trzeba czekać od kilku tygodni do kilku miesięcy – wiele zależy np. od konkurencyjności fraz (branży), poprawności działania serwisu i czasu, który należy przeznaczyć na jego optymalizację, a także od wielu innych czynników.

Należy pamiętać o tym, że skuteczne pozycjonowanie nie oznacza wyłącznie osiągnięcia wysokich pozycji, ale również utrzymanie ich przez jak najdłuższy czas. Rezygnacja z pozycjonowania strony internetowej w Google, może doprowadzić do utraty wypracowanego przez wiele miesięcy sukcesu.