Nic dziwnego, że przedsiębiorcy coraz chętniej przenoszą sprzedaż do sieci, a portali dziennikarskich online powstaje więcej niż gazet papierowych. Korzystanie z Internetu jest po prostu wygodniejsze dla odbiorców, a jako przedsiębiorcy muszą dostosowywać się do klientów. Dopóki nie założysz strony internetowej, Twoi potencjalni klienci będą trafiać do konkurencyjnych firm, które już są widoczne w sieci. Nie pozwól na to! Dowiedz się, jak zrobić prostą stronę internetową i jakie korzyści płyną z jej posiadania!
Jakie korzyści płyną z posiadania prostej strony internetowej?
Aktywność w sieci pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Nic dziwnego więc, że właściciele firm coraz częściej decydują się na stworzenie chociażby prostej strony internetowej. Największą zaletą posiadania firmowej witryny jest zdecydowanie większa liczba klientów, co naturalnie przekłada się na większy zysk. To jednak nie wszystko. Do innych korzyści, na które mogą liczyć właściciele firmowych stron WWW, należą między innymi:
- oszczędność czasu i pieniędzy
Prosta strona internetowa zawiera w sobie wszystkie niezbędne dla odbiorcy informacje. Oznacza to, że nie musisz tracić więcej czasu na tworzenie i dystrybucję ulotek oraz wizytówek. Dodatkowo, każda witryna jest dostępna 24/7, więc klient w każdej chwili może zapoznać się z ofertą. Poza tym inwestycja w stronę to inwestycja na przyszłość – dobrze wypozycjonowana witryna pracuje na Twój sukces przez cały czas.
- budowanie relacji z klientami i wizerunku firmy
Nawet najprostsza strona internetowa potrafi wzbudzić zaufanie wśród odbiorców. Dając wgląd między innymi w aktualny katalog produktów, budujesz relację z klientami, a tym samym umacniasz pozycję swojej firmy na rynku. Z pewnością zachęci to klientów do powrotu i ponownego skorzystania z Twoich usług.
- stała dostępność
Strona internetowa jest dostępna całą dobę. To oznacza, że nie musisz już ograniczać się do prezentowania swojej oferty w określonych godzinach. Z pewnością przyczynia się to do wzrostu sprzedaży i ułatwia życie Twoim klientom. Klienci mogą znaleźć adres i telefon do Twojej firmy w każdej chwili.
Jak krok po kroku stworzyć prostą stronę internetową?
Skoro wiesz już, jakie korzyści płyną z posiadania strony internetowej, czas zabrać się do pracy. Od czego zacząć? Proces tworzenia strony internetowej jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Poniższa lista przedstawi Ci plan działania.
- Zadbaj o fundamenty witryny
Zanim podejmiesz się jakichkolwiek kroków w kierunku tworzenia własnej strony internetowej, musisz zapoznać się z pojęciem domeny i hostingu. To one stanowią fundament każdej strony internetowej.
- domena
Domena to unikatowy adres internetowy witryny. Powinna być przemyślana i nakierowywać odbiorcę na to, jakiego rodzaju treści znajdzie w obrębie danej strony internetowej.
- hosting
Hosting z kolei to wynajmowane miejsce na danym serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane, które znajdują się na stronie internetowej.
Wybór domeny i hostingu powinien być przemyślany, a pomóc w tym mogą specjaliści z agencji marketingowej WeNet
- Wybierz szablon graficzny i moduły strony internetowej
Odbiorcy, którzy odwiedzą Twoją stronę internetową po raz pierwszy, muszą od razu się do niej przekonać. W innym przypadku, stracisz klienta na rzecz konkurencyjnej firmy. Aby zatrzymać odbiorcę na swojej stronie, szablon który wybierzesz, musi być przejrzysty i czytelny, a kolorystyka powinna nawiązywać do branży, w której działasz. Dla przykładu, wiele firm z branży ekonomicznej, decyduje się na dominację niebieskiego koloru na swoich stronach, ponieważ budzi on zaufanie.
- Stwórz treści i dobierz grafiki
Jeśli posiadasz domenę i hosting, wybrałeś szablon graficzny i wiesz już, które moduły najlepiej sprawdzą się na Twojej stronie internetowej, pora przejść do zapełnienia witryny treściami oraz grafikami. Do tekstów, które mogą pojawić się na Twojej stronie, należą artykuły, wpisy na bloga i opisy produktów oraz usług. Pamiętaj, aby były one wyczerpujące i zoptymalizowane pod kątem SEO (zawierały słowa kluczowe). Grafiki z kolei powinny mieć odpowiednie atrybuty, takie jak opisy ALT (alternative text), dzięki którym Google wie, z jaką tematyką wiąże się dane zdjęcie, a to pomaga w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych.
- Wykonaj optymalizację SEO
Na tym etapie, Twoja strona powinna być niemal gotowa. Niestety, prawdopodobnie nikt jej nie odwiedzi, jeżeli nie zoptymalizujesz jej pod kątem SEO. Co to znaczy? Do optymalizacji SEO zalicza się szereg działań wykonywanych w obrębie strony, jak i poza nią, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. W skrócie, musi ona być przystosowana do wymagań Google. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to taka, która:
- szybko się ładuje,
- ma przyjazne adresy URL,
- jest responsywna (dopasowana do różnego rodzaju urządzeń),
- jest zabezpieczona przed atakami hakerów (ma certyfikat SSL),
- zawiera atrakcyjne treści napisane w oparciu o frazy kluczowe.
Choć optymalizacja SEO jest najważniejsza (pod względem pozycjonowania się wysoko w wyszukiwarkach i docierania do szerszego grona odbiorców), to oczywiście nie każdy jest specjalistą w tej dziedzinie i może nie poradzić sobie z tym zadaniem. W takim przypadku, warto rozważyć współpracę z agencją marketingową WeNet. Specjaliści zapewnią kompleksową obsługę i poprawiają znacząco widoczność Twojej witryny w sieci. Więcej o tym w dalszej części artykułu.
Kto może stworzyć Twoją stronę internetową?
Stworzenie strony internetowej przebiega w kilku etapach. Każda witryna zawiera podstawowe elementy, a także takie, które są dopasowane do specyfiki danej branży oraz celu strony. Witrynę można stworzyć samodzielnie, natomiast wymaga to co najmniej podstawowej wiedzy z zakresu programowania oraz marketingu. Mowa tu oczywiście o stronie internetowej, która będzie widoczna i zbudowana w oparciu o zasady SEO. Do najczęściej wybieranych opcji tworzenia strony należą:
- Kreatory stron WWW
Kreatory stron WWW to często wybierana opcja, ze względu na szybkość i łatwość całego procesu. Praca w takim kreatorze ogranicza się głównie do wyboru szablonu graficznego i edycji modułów wyświetlających się w witrynie. Takie rozwiązanie nie sprawdzi się, jeśli masz większe wymagania i chcesz, by Twoja strona osiągnęła wysoką pozycję w sieci.
- Platformy oparte o CMS
Rozwinięciem skrótu CMS jest Control Management System, czyli system zarządzania treścią. Wraz z rozwojem branży e-commerce powstało wiele platform, na których użytkownik może zarządzać swoją stroną internetową. Takie rozwiązanie oferuje między innymi PrestaShop. Istotne jest, że zakup domeny i hostingu oraz obsługa serwisu należy do obowiązków właściciela witryny, więc nie posiadając odpowiedniej wiedzy, będziesz potrzebować pomocy specjalisty.
- Współpraca z agencją marketingową
Jak sam widzisz, dwie poprzednie opcje mają swoje wady i zalety, natomiast nietrudno o popełnienie błędów na etapie tworzenia witryny, które wpłyną negatywnie na doświadczenia użytkownika (UX) i widoczność danej strony internetowej w wyszukiwarkach. Podejmując się współpracy z agencją marketingową WeNet mamy pewność, że strona internetowa ma solidne fundamenty (w postaci domeny i hostingu), jest dopracowana pod kątem technicznym i wykonana w oparciu o zasady SEO.
Stronę internetową możesz stworzyć samodzielnie, ale nie posiadając odpowiedniej wiedzy, możesz popełnić wiele błędów, przez co Twoja witryna nie będzie przynosiła oczekiwanych rezultatów. Aby temu zapobiec, już dziś wejdź na stronę WeNet.pl, zamów bezpłatną wycenę i pozwól specjalistom stworzyć Twoją stronę internetową od podstaw oraz zoptymalizować ją pod kątem SEO. Co więcej, opiekę nad Twoim projektem będzie sprawował dedykowany specjalista, który w każdej chwili odpowie na nurtujące Cię pytania. Dzięki temu, już niedługo zostaniesz właścicielem witryny, która będzie źródłem wielu nowych klientów!