Zmiana organizacji ruchu na ul. Sienkiewicza od 10 czerwca
Od 10 czerwca 2024 r. mieszkańców czeka zmiana organizacji ruchu na ul. Sienkiewicza. Przebudowa linii kolejowej nr 131 wymusi zamknięcie odcinka ulicy pomiędzy ul. Lompy a pl. Dworcowym. Sprawdź, jak będzie wyglądał nowy układ komunikacyjny i jakie objazdy zostały wyznaczone.
  1. Początek prac: 10 czerwca 2024 r. o godzinie 8:00.
  2. Zamknięcie odcinka ul. Sienkiewicza.
  3. Wyznaczenie objazdów dla kierowców.
  4. Utrzymanie ruchu pieszych.

Już od 10 czerwca, w związku z kolejnym etapem przebudowy linii kolejowej nr 131, na mieszkańców czekają poważne zmiany w organizacji ruchu na ul. Sienkiewicza. Prace rozpoczną się o godzinie 8:00, a ich głównym celem jest poszerzenie jezdni pod wiaduktem kolejowym do dwóch pasów ruchu – po jednym w każdym kierunku.

W związku z tym zamknięty dla ruchu pojazdów zostanie odcinek ulicy pomiędzy ul. Lompy a pl. Dworcowym. Aby zminimalizować utrudnienia, wyznaczono objazdy:

Z kierunku skrzyżowania ul. Sienkiewicza i pl. Dworcowy do ul. Floriańskiej: ul. Truchana – ul. Strzelców Bytomskich – ul. Zabrska – ul. Raciborska – ul. Styczyńskiego – ul. Lompy.

Z kierunku skrzyżowania ul. Floriańskiej i Lompy oraz skrzyżowania ul. Floriańskiej i Filarowej do ul. Sienkiewicza: ul. Filarowa – ul. Styczyńskiego – ul. Raciborska – ul. Zabrska – ul. Strzelców Bytomskich – ul. Truchana.

Warto zaznaczyć, że ruch pieszych zostanie utrzymany. W zależności od etapu realizowanych robót, piesi będą mogli korzystać z chodnika od strony pl. Dworcowego lub chodnika od strony ul. Lompy. Prace mają zakończyć się w październiku bieżącego roku.

Zmiany w organizacji ruchu zostaną również uwzględnione w popularnej aplikacji nawigacyjnej Waze, dzięki współpracy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów z firmą Google. Program „Waze dla Miast” umożliwia bezpłatną wymianę danych o ruchu drogowym, co z pewnością ułatwi kierowcom poruszanie się po okolicy.

Mieszkańcy powinni przygotować się na te zmiany i planować swoje trasy z wyprzedzeniem, aby uniknąć niepotrzebnych opóźnień.


Na podstawie: MZUiM